Domnule ministru, va rog sa-mi permiteti sa va multumim in mod deosebit pentru primirea in audienta. Este o premiera ca dupa mult timp sa avem aceasta onoare ,pana acum ministrii ce v-au precedat delegau de obicei audientele in sarcina secretarului de stat .
Inca de la inceput va rog sa-mi permiteti sa va sesizez un fenomen ingrijorator , devenit un fel de sport national ,pentru militari- fie ei in activitate, in rezerva sau retragere si anume ;;obligatia” pe care o simte fiecare guvern, imediat ce se instalaeaza, de a lua o masura de modificare , in domeniul drepturilor militarilor, cu rezultate vadite in diminuarea acestor drpturi .
Guvernul anterior, tehnocrat chipurile, a stabilit un adevarat record modificand substantial lefea pensiilor militare de stat inainte ca aceasta sa intre in vigoare si sa-si fi facut vreun efect.
In premiera mondiala, prin celebra OUG 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare s-a statuat ca pensia este de natura salariala, modificarea legii 223 devenind astfel o masura fiscal –bugetara de maxima urgenta.
Nici guvernul actual nu s-a lasat mai prejos introducand in legea bugetului de stat pe anul 2017 prorogarea acordarii unor drepturi
Art. 67. –
Eventualele sume cuvenite ca urmare a procesului de recalculare a pensiilor potrivit art. 109 alin. (1) și art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, ce reprezintă diferențe de pensie de la data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015, cu modificările și completările ulterioare, și până la punerea în plată a pensiilor recalculate, se acordă în trimestrul IV 2017.
Adevarul este ca aceste initiative nu apartin noilor ministrii, abia inscaunati ci unor functionari zelosi care simt nevoia imperativa sa se ,,ul afirme” in fata ,,sefului”
Tristul adevar domnule ministru este ca de drepturile militarului nu se ocupa nimeni

1. Necesitatea unei noi filozofii in abordarea drepturilor si obligatiilor militarilor
1.1. Situatia actuala

Militarii romani nu constituie o categorie socio profesionala distinca ei fiind incorect introdusi in familia ocupationala aparare, ordine publica si siguranta nationala, contrar reglementarilor Organizatiei Internationale a Muncii, la care Romania este nu numai parte semnatara dar si membra fondatoare
– Militarii sunt singura categorie socio profesionala din Romania ramasa la nivelul de MARE MUTA fara a avea posibilitatea de a-si negocia drepturile , lipsite de orice posibilitate de protest impotriva nedreptatilor, abuzurilor sau ne asigurarii unor drepturi valabile intr-o societate democratica pentru toate categoriile de angajati;
– Drepturile militarilor nu sunt aparate real de nimeni, in ultimul timp constatandu-se mai curand un concurs in a le limita aceste drepturi sau chiar a le fi lichidate
– S-a ajuns ajuns la ingrata situatie ca militarii in activitate sa se bucure de anumite actiuni sindicale ale politistilor poate,poate vor beneficia si ei de ceva
– Originalitatea romaneasca absoluta se manifesta in Legea pensiilor militare de stat unde absurdul se imbina cu arbitrariul creind o adevarata struto-camila . Sa fiu mai explicit. Ce sa caute in reglemtari le pensiilor militare politistii sau functionarii publici cu statut special din administratia penitenciarelor care in art.1 al statutelor lor sunt definiti ca functionari publici cu statut special
1.2. CE ESTE DE FACUT?
1.2.1. Este necesara o noua filozofie in abordarea atat a obligatiilor cat si a drepturilor militarilor care sa tina cont de reglementarile prevazute in normativele internationale la care Romania este parte semnatara : aplicarea integrala a prevedrilor ISCO 08; a Recomandarii
Recomandarea Consiliului Europei 1572/2002 (extras)
Art. 7. De aceea, Adunarea recomanda Comitetului de Ministri sa solicite guvernelor statelor membre:
a. sa permita membrilor fortelor armate si personalului militar sa se organizeze in asociatii reprezentative cu drept de negociere in chestiuni precum salarizarea si conditiile de angajare;
b. sa inlature restrictiile actuale inutile privind dreptul de asociere al membrilor fortelor armate;
c. sa permita membrilor fortelor armate si personalului militar sa fie membri in partide politice legale;
d. sa introduca aceste drepturi in regulile si codurile militare ale statelor membre;
e. sa analizeze posibilitatea crearii unui birou al unui avocat al poporului la care personalul militar sa poata apela in caz de dispute profesionale sau de alta natura legate de serviciu.
1.2.2. Este necesara si o aliniere a prevedrilor normativelor ce reglementeaza obligatiile si drepturile militarilor cu cele din armatele tarilor componente ale NATO
1.3. In aplicarea Legii 223/2015 privind pensiile militare de stat, modificata prin OUG 57/2015, respectiv dupa intrarea in vigoare a acestor acte normative la 01.01.2016 si pana in prezent, s-au constatat unele omisiuni ori inexactitati care au generat distorsionarea sensului urmarit de legiuitor in recalculare/calcularea cuantumului pensiilor militare aflate ori intrate in plata.
1.3.1. Nemultumirile unui foarte mare numar de pensionari au la baza cuantumurile, unele mult scazute, reaultate din recalculare, cuvenite celor in drept, indeosebi pentru perioade prestate anterior anului 2000, din care au aparut diminuari, unele cu sume mari
1.3.2. Din datele noastre rezulta ca in urma recalcularilor pensiilor militare, peste 60% din cei cu vechime integrala in serviciu, iesiti la pensie inainte de au valori mai mici cu 40-70% . O situatie reala si exacta nu va putem prezenta intrucat, la solicitarea noastra trimisa CSP, aceasta ne-a dat un raspuns ambiguu, lipsit de solicititudine, ca sa nu zic altfel,in contradictiile cu prevederile legale . Aceste aspecte demonstreaza inca o data ca Federatia a avut din nou dreptate in propunerile facute atat pe timpul intocmirii proiectului de lege cat si pentru inlaturarea aspectelor neconstitutionale din cuprinsul art.40 din OUG 57/2015
1.4. Pentru remedierea acestor neajunsuri este strict necesar sa se faca corecturile necesare, motiv pentru care, va propunem domnule ministru , ca acum in perioada elaborarii legii de aprobare a OUG 57/2015 MApN sa intervina pentru pentru:
1.4.1. A pune de acord total Art. 4 al legii 223 cu restul textului atat la legii cat si al ordonantei
Sistemul pensiilor militare de stat acopera riscurile activitatii specifice sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala, interzicerea sau restrangerea exercitiului unor drepturi si libertati din Constitutia Romaniei, precum si pierderile de venituri datorate invaliditatii, batranetii sau decesului
1.4.2. Sa nu se abroge art.22 asa cum se prevede in OUG ci sa ramana ca in lege
Chiar cu adaugirea parasutistilor sa iaba urmatorul continut

Art. 22
(1) Militarii, politistii si functionarii publici cu statut special, in activitate, care au o vechime efectiva de 20 de ani in calitate de personal din unitati/structuri de interventie si actiuni speciale, personal in unitati de interventie antiterorista, personal navigant pe elicoptere, avioane de vanatoare, vanatoare-bombardament si cercetare, aeronave de transport, aeronave de instructie ale scolilor militare de aviatie,parasutisti, scafandrii, precum si personalul din unitatile de comunicatii, radiolocatie si razboi electronic beneficiaza, la cerere, de pensie de serviciu anticipata sau anticipata partiala, indiferent de varsta, daca au o vechime ca militar/politist/functionar public cu statut special, in activitate, de cel putin 10 ani.
(2) La implinirea varstei standard de pensionare, persoanele prevazute la alin. (1) beneficiaza de pensie de serviciu pentru limita de varsta in conditiile prevazute de Art. 18 alin. (3) sau, dupa caz, de Art. 20.
1.4.3. Pentru inlaturarea oricarei confuzii si eliminarea discriminarilor pe baya de varsta Art.28 sa fie reformulat astfel:
Art.28 (1) Baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare de stat este media tuturor veniturilor brute realizate in 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data (deschiderii drepturilor de pensie), INTRARII IN VIGOARE A PREZENTEI LEGI la alegerea persoanelor prevazute la Art. 3 lit. a)-c).

Alineatul 2 al art.28 SA FIE SCOS. ESTE ILEGAL SI IMORAL
La media obtinuta se adauga un spor de pana la 15% in conditiile stabilite prin ordin comun al conducatorilor institutiilor din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale.

1.4.4. Pensia suplimentara sa nu fie inclusa in baza de calcul . Ea trebuie tratata in conformitate cu definirea ei in actul legislativ ce la determinat Decretul nr.141 din 12 februarie 1967 art.58, 63 alin. (1) si (2). PENSIA SUPLIMENTARA SE PLATESTE DEOSEBIT DE PENSIA MILITARA DE STAT, INDIFERENT DE CUANTUMUL ACESTEIA DIN URMA
Aceste prevederi au fost pastrate prin decretele 214-1977, 251-1978, 232-1986, Legea nr.164-2001 art.78, Lefea 263-2010 art.168
1.4.5. . OMM sa nu intre in baza de calcul ci sa se pastreze prevederile Legii 80-1995 privind statutul cadrelor militare Art. 11
Cadrele militare trecute in rezerva sau direct in retragere au dreptul la pensie militara potrivit legii.
Partea din pensie corespunzatoare soldei de grad se actualizeaza permanent potrivit soldei de grad a cadrelor in activitate.
Pensionarii militari decorati cu ordinul “Meritul Militar” clasele a III-a, a II-a si I beneficiaza de un spor de 10%, 15% si, respectiv, 20% al cuantumului pensiei.
1.4.6. SA SE RENUNTE LA FALSA TEZA CA PENSIA VA FI MAI MARE DECAT SOLDA IN ACTIVITATE, TEZA CE ADUCE NUMAI DESERVICII PENTRU MILITARI
1.4.7. Problematica trebuie tratata potrivit principiului simetriei in drept si egalitatii de tratament juridic intre personalul in activitate si cel pensionat si excluderea sub orice forma a discriminarii

4. Salariul/solda minime pe economie
HG nr. 1/2017 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat inplata
Publicata in Monitorul Oficial nr. 15 din 06 ianuarie 2017
Art. 1. – Incepand cu data de 1 februarie 2017, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, suma stabilita in bani care nu include sporuri si alte adaosuri, se stabileste la 1.450 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,00 ore, in medie, pe luna, in anul 2017, reprezentand 8,735 lei/ora.
EXISTA TENDINTA DE A NU SE RESPECTA CARACTERISTICILE DEFINITORII ALE SALARIULUI MINIM
Dictionarul Economic 1993-2009 – salariul tarifar, minim brut pe economie reprezinta salariul de incadrare-de baza, respectiv suma inscrisa in contractul individual de munca, fara sporuri, alte indemnizatii sau adaosuri
Obligativitatea stabilirii unor salarii minme ste stabilita in Conventia OIM nr.131/1970

In acest domeniu am primit nenumarate sesizari si reclamatii fiind rugati sa vi le aducem la cunostinta, cei care le-au facut avand incredere in noi ca va vom informa corect asupra situatiei existente. Am sesizat ca multe aspecte sunt neclare sau necunoscute datorita unei comunicari defectuoase. Agitatia si mai mare a aparut dupa interviul sefului Directie financiar-contabile in ,,Orizont militar”nr.228 . , salariul minim sau echivalentul salariului minim sa devina solda de functie. Militarii vor fi departajati de solda de grad si de gradatii.,,
Chiar va rog sa-mi permiteti sa rog reprezentantul directiei sa ne explice ce s-a dorit sa se spuna prin: ,, odata cu aprobarea prin lege a Ordonantei 2-2017
SE INTENTIONEAZA OARE UN NOU AMALGAM AL SOLDEI DE FUNCTIE CU UNELE SPORURI???? INCALCANDU-SE DIN NOU RGLEMENTARILE INTERNATIONALE???

SE CUNOASTE OARE SITUATIA EXPLOZIVA IN SPECIAL IN RANDURILE SOLDATILOR SI GRADATILOR profesionisti??? SE STIE DE INTENTIILE MASIVE DE PARASIRE A SISTEMULUI???

5. Proiectul Legii salaIrizarii
O privire atenta pe anexa VII a proiectului legii observa marile discrepante existente intre soldele personalului MApN si salariile celor din MAI, desi chipurile sunt functii echivalente. OARE SPECIALISTII MILITARI IN DOMENIU CE AU DE ZIS?!? CUM JUSTIFICA ACESTE ANOMALII?1?
6. Lipsa unui sistem real de protectie a drepturilor militarilor – NU ESTE . NICI UN ORGANISM CARE SA SE OCUPE DE ACEST DOMENIU, reflectarea directa fiin in anexa la proiectul legii de la Ministerul Muncii
SE POATE CONSTATA FARA TAGADA DIFERENTELE ULUITOARE INTRE MApN SI MAI

7. Problema recunoasterii meritelor reale ale ONG -urilor militarilor , nu a celor artificiale determinate de obtinerea utilitatii publice in conjucturi favorabile si realizarea unor consultari reale ale decidentilor cu ONG.

8. Necesitatea revizuirii tuturor actelor normative din domeniul militar pentru eliminarea confuziilor si contradictiilor in reglementare