Solutionarea alternativa a litigiilor

“DIRECTIVA 2013/11/UE A PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI din 21 mai 2013 privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE (Directiva privind SAL in materie de consum)” – descarca Directiva 2013/11/UE in format PDF.

Ordonanta Guvernului privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti – descarca O.G. in format PDF.

Ce inseamna S.A.L

Ce inseamna solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) pentru consumatori? Solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) se refera la sprijinirea consumatorilor in solutionarea litigiilor cu comerciantii atunci cand se confrunta cu o problema legata de un produs sau serviciu pe care l-au achizitionat.

Un exemplu tipic este atunci cand consumatorul face o reclamatie in legatura cu calitatea achizitiei sale dar comerciantul contesta cererea consumatorului si, de exemplu, refuza sa ofere o reparare sau o rambursare.

Entitatile de SAL sunt entitati extrajudiciare. Acestea implica o parte neutra (de exemplu, un conciliator, mediator, avocatul poporului, camera de recurs etc.) care propune o solutie sau convoca cele doua parti pentru a contribui la gasirea unei solutii.

SAL se ocupa mai ales de cazuri individuale, dar poate examina si mai multe cazuri individuale impreuna in cazul in care acestea sunt similare.

Solutionarea alternativa a litigiilor nu acopera rezolvarea reclamatiilor clientilor diret de catre comerciant (de exemplu, prin departamentul sau intern de reclamatii din partea consumatorilor) sau intelegrile amiabile directe intre consumator si comerciant.